PUNKT PRZEDSZKOLNY
Temat dnia: Zabawa z wodą.
II. Wysłuchanie wiersza Beaty Krysiak "Kap, tup, chlup":
Kap, tup, chlup
Kap, kap, kap. Tup, tup, tup.
Idą dzieci chlup, chlup, chlup.
To jesienne jest tuptanie,
niczym bębna w wodzie granie.
Po co dookoła kroczyć,
gdy kalosze chcą się zmoczyć?
Kap, kap, kap. Tup, tup, tup.
Idą dzieci chlup, chlup, chlup.
Wejść w kałuże – to zabawa
i dla dzieci ważna sprawa.
Sucha stopa – jedna, druga.
Nam niestraszna ta szaruga!
Kap, kap, kap. Tup, tup, tup.
Idą dzieci chlup, chlup, chlup.
Rozmowa na temat treści wiersza. Przykładowe pytania: Do czego służą kalosze? Czy dzieci lubią deszcz? Jak należy się ubrać w deszczową pogodę? Czy zgadzasz się z powiedzeniem: „W czasie deszczu dzieci się nudzą”? Czy dzieci lubią zabawy z wodą?
Przed przystąpieniem do malowania należy przygotować stanowisko pracy dla dziecka. Stolik najlepiej wyłożyć ceratą lub folią. Na środku ustawić kuwetę/ miskę/duży pojemnik z wodą. Najpierw dziecko zanurza swoją kartkę w pojemniku wypełnionej wodą i kładzie ją przed sobą na stoliku. (Zamiast pojemników z wodą można użyć spryskiwacza z wodą) Następnie stawiane są pojemniki w farbami oraz pędzelki. Dziecko przystępują do malowania. Po zakończeniu obrazki pozostawiamy do wysuszenia.
Przykłady innych wariantów techniki "mokre w mokrym".
Uwaga: Kolorowe plamy na pracach dzieci wyglądają jeszcze atrakcyjniej, jeśli po wyschnięciu obrysujemy je czarnym flamastrem. Wykonanie tej czynności możemy zaproponować dzieciom np. następnego dnia.
ps. Zachęcam do przesłania zdjęć Waszych prac :)
IV. Zabawa ruchowa z pisklakiem i nauka angielskiego.
V. Praca z książką: Wykonanie doświadczenia ze strony 29.
Ciekawe doświadczenia z wodą.
KĄCIK RODZICA/ OPIEKUNA: Inspiracje do zabaw i eksperymentowania z wodą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz