1. Gimnastyka poranna. https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc
Wagi https://www.youtube.com/watch?v=9FSwujSJtdg
2.Zajęcia edukacyjne „Wagi i ważenie” – pokaz różnych wag i omówienie sposobu ważenia przedmiotów.
3. Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem wagi „Ile to waży?” – ważenie przedmiotów przez dzieci, stawianie hipotez dotyczących ciężaru przedmiotów, porównywanie wyników ważenia, osłuchanie z miarami wagi (kilogram, dekagram, gram). Dziecko wybiera po 2 przedmioty. Szacuje na oko, który z nich jest cięższy, a który lżejszy. Kolejno waży przedmioty, korzystając z wybranej wagi. Z pomocą odczytuje wynik ważenia i sprawdzają swoje hipotezy.
4. Zabawa ruchowa „Szalki wagi”. Dziecko to waga, a ręce – szalki wagi. Trzymamy przed sobą piłki: w jednej ręce tenisową, w drugiej pingpongową (lub inne przedmioty) Pytamy dziecko, która piłka jest lżejsza, a która cięższa. Następnie chowamy piłki za plecami. Dziecko maszeruje w miejscu. Gdy zawołamy: Ważymy! wyciągamy przed siebie obie piłki, dziecko, za pomocą rąk prezentuje po której stronie jest cięższa piłka, a po której lżejsza.
5. Zabawa ruchowa z elementami kodowania „Lekki jak piórko, ciężki jak słoń”. Ustalamy symbole na określenia lekki – ciężki, np.: lekki – narysowany pusty prostokąt, ciężki – zamalowany prostokąt. Gdy podniesiemy wysoko symbol, dziecko dostosowuje do niego swój ruch: poruszają się lekko jak piórko lub stąpa ciężko jak słoń.
6.Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 31, ćw. 3–4.
7. Konstruujemy wagę z wieszaka.
Wskaż w każdej parze cięższy przedmiot.
Narysuj wagę na kartce.
Powiedz, który przedmiot jest cięższy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz