1. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 80, ćw. 1–2. 3.
2. Rozmowa w kręgu „Bożonarodzeniowe tradycje”. Dziecko ogląda obrazki
Na podstawie swojej wiedzy i własnych doświadczeń dziecko opowiada z czym kojarzą się mu przedmioty z ilustracji. Wyjaśniamy symbolikę przedmiotów (jak wkładanie siana pod obrus,
nakrywanie stołu białym obrusem, czekanie na pierwszą gwiazdkę, pozostawienie na stole wolnego
nakrycia, dzielenie się opłatkiem czy ubieranie choinki i śpiewanie kolęd.
3. Praca plastyczna „Świąteczne wydzieranki”.
4. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 81, ćw. 3–4.
5. Historia szopek”. Pierwsze szopki
były organizowane przez włoskiego zakonnika św. Franciszka, który za pomocą figurek wyrzeźbionych
w drewnie przedstawiał dzieciom historię narodzin Jezusa. Inni zakonnicy zaczęli go naśladować i tak zwyczaj
organizowania szopek przywędrował do Polski. Wystawianiem szopek zajęli się też kolędnicy, którzy wędrowali
od domu do domu, śpiewali pieśni i przedstawiali krótkie scenki, zwane herodami. W kościołach zaczęto
wystawiać scenki, tzw. jasełka – z figurkami, niekiedy ruchomymi, przedstawiającymi Dzieciątko, Józefa,
Maryję, pasterzy, trzech króli. Budowano wtedy specjalny teatrzyk, czyli szopkę. Do najbardziej znanych i najpiękniejszych szopek należą szopki krakowskie.
Wykonanie szopki (tej które dzieci dostały ode mnie) Dzieci wypychają postacie z szopki, wyklejają zewnętrzną część szopki
watą lub słomkami. Ustawiają szopkę i postacie na kartonowych podstawkach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz