wtorek, 21 grudnia 2021

Zerówka Bożonarodzeniowe tradycje

1. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 80, ćw. 1–2. 3.

2. Rozmowa w kręgu „Bożonarodzeniowe tradycje”. Dziecko ogląda obrazki 










Na podstawie swojej wiedzy i własnych doświadczeń dziecko opowiada z czym kojarzą się mu przedmioty z ilustracji. Wyjaśniamy symbolikę  przedmiotów (jak wkładanie siana pod obrus, nakrywanie stołu białym obrusem, czekanie na pierwszą gwiazdkę, pozostawienie na stole wolnego nakrycia, dzielenie się opłatkiem czy ubieranie choinki i śpiewanie kolęd.

3. Praca plastyczna „Świąteczne wydzieranki”. 

Dziecko wyklejają obrazek jak najmniejszymi elementami wydartymi z kolorowych gazet i papieru 
4. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 81, ćw. 3–4. 
5. Historia szopek”. Pierwsze szopki były organizowane przez włoskiego zakonnika św. Franciszka, który za pomocą figurek wyrzeźbionych w drewnie przedstawiał dzieciom historię narodzin Jezusa. Inni zakonnicy zaczęli go naśladować i tak zwyczaj organizowania szopek przywędrował do Polski. Wystawianiem szopek zajęli się też kolędnicy, którzy wędrowali od domu do domu, śpiewali pieśni i przedstawiali krótkie scenki, zwane herodami. W kościołach zaczęto wystawiać scenki, tzw. jasełka – z figurkami, niekiedy ruchomymi, przedstawiającymi Dzieciątko, Józefa, Maryję, pasterzy, trzech króli. Budowano wtedy specjalny teatrzyk, czyli szopkę. Do najbardziej znanych i najpiękniejszych szopek należą szopki krakowskie. 


Wykonanie szopki (tej które dzieci dostały ode mnie)  Dzieci wypychają postacie z szopki, wyklejają zewnętrzną część szopki watą lub słomkami. Ustawiają szopkę i postacie na kartonowych podstawkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz