Wykonanie ćwiczenia 3 w KP5, s. 47 – kolorowanie skrzydła motyla.
„Układamy litery” – układanie kształtów poznanych liter z różnych rodzajów klocków, kolorowych guzików lub innych materiałów.
Ćwiczenie percepcji wzrokowej „Mówię o…” opisujemy jakiś przedmiot znajdujący się w najbliższym otoczeniu. Dzieci mają odgadnąć i podać jego nazwę.
Wykonanie ćwiczenia 1 w KP5, s. 44.
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Która godzina?
Przebieg zajęć:
1. Prezentacja ilustracji przedstawiającej różne rodzaje zegarów: słoneczny, klepsydrę, elektroniczny, mechaniczny, kieszonkowy, ścienny z wahadłem, na rękę, budzik, w telefonie komórkowym –
nazywanie ich, omówienie sposobu odmierzania czasu,wyróżnianie różnic i podobieństw między zegarami (KP5, s. 38–39). Można wykorzystać zegary zgromadzone w kąciku.
2. Kończenie rysowania ilustracji na s. 38 w KP5, nalepianie zegara na s. 39 w KP5.
3. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Po co nam zegar? W jakich sytuacjach warto wiedzieć, która jest godzina?.
4. Oglądanie różnych zegarów – swobodne wypowiedzi dzieci.
5. Zabawa dydaktyczna „Która godzina?” – zapoznanie dzieci z zegarem wskazówkowym, odczytywanie pełnych godzin, znaczenie wskazówek.
7. Wykonanie ćwiczenia 2 w KP5, s. 46 – łączenie w pary zegarów, które wskazują te same godziny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz