poniedziałek, 1 czerwca 2020

Propozycje zadań dla dzieci z Punktu Przedszkolnego w dniach 01.06-05.06:

Temat tygodnia: Dzień Dziecka



1. Zabawa „Moja ręka”. Dzieci obrysowują swoją rękę i kolorują ją, następnie wycinają jej obrys. Ćwiczenie motoryki małej.

2. Oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata. Dzieci opisują i porównują ich wygląd oraz próbują wskazać na globusie/mapie rejony świata, z których pochodzą. 











3. Wyjaśnienie dzieciom, czym jest Konwencja o prawach dziecka. Burza mózgów „Mam prawo do....” - zapisanie na kartce wszystkich skojarzeń dzieci. Przedstawienie dzieciom plakatu:


4. Ćwiczenie oddechowe „Kto szybciej?” Rodzic wyznacza linię startu i mety. Dzieci układają kulki z papieru na linii startu i dmuchają na nie, popychając w kierunku mety.

5. Wysłuchanie wiersza M. Mazan „Krzesłem na księżyc”:
Czemu dziecko jest ważne?
Czy wiecie to? No raczej!
Widzi to, co dorosły,
Ale całkiem inaczej.

Chmura jest wielorybem,
Rowerek - samolotem,
Krzesłem lata się w kosmos,
Na księżyc i z powrotem.

Dziecko wie, o czym śpiewa
Ptak, co usiadł na drzewie.
Dorosły też to wiedział,
Lecz urósł i już nie wie...

Rozmowa inspirowana wierszem. Przykładowe pytania:
- Czym różnią się dzieci od dorosłych?
- Kto waszym zdaniem ma większą wyobraźnię - dziecko czy dorosły?
- Co swoim kształtem mogą przypominać chmury? O czym mogą śpiewać ptaki?
- Przypomnijcie, do czego dzieci mają prawo (m.in.do: wyrażania własnych myśli, nauki, opieki, odpoczynku, wychowania w rodzinie)

6. Ćwiczenia artykulacyjne „Śmiech dzieci”. Dzieci naśladują różne rodzaje śmiechu: cha-cha-cha, che-che-che, hi-hi-hi. Wzmacnianie przepony.

7. Zabawa „Wyższe, niższe”. Rodzic proponuje dzieciom, by sprawdziły, kto/co jest od niego wyższy/wyższe, a kto/co jest niższy/niższe. Dzieci podchodzą do członków rodziny i różnych przedmiotów i sprawdzają.

8. Zabawa w mierzenie. Rodzic prezentuje dzieciom różne rodzaje miar (np. linijka, miara krawiecka, metrówka, miarka budowlana) służących do mierzenia długości. Dzieci wykorzystują je do samodzielnych doświadczeń.

9. Zabawa paluszkowa „Paluszki witamy, głośno przeliczamy”. Dzieci zaciskają dłonie w piąstki, a następnie prostują kolejne palce u obu rąk, jednocześnie głośno licząc od 1 do 5 (od 1 do 10). Zabawę powtarzamy.

10. Praca plastyczna „Mój przyjaciel z wyobraźni”. Rysowanie kredkami/malowanie farbami portretu przyjaciela z wyobraźni. Nadanie imienia swojemu przyjacielowi.

11. Zabawy z różnych stron świata: „What’s the time, Mr Wolf?” - odmiana zabawy w berka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz