niedziela, 24 maja 2020

ZERÓWKA Zwierzęta w zoo

Przebieg zajęć:
1. Opowiadanie Urszuli Piotrowskiej "Plastelinowe zoo".

Od rana padał deszcz. Padał i padał. Wszędzie przybywało kałuż, które chlupotały, chlup, chlup. Dzieci były w złych humorach, bo przecież na dzisiaj zaplanowano wycieczkę do zoo. Nawet Trampolinek nie wiedział, jak je pocieszyć. A wtedy pani wyjęła z szafy plastelinę, różne pudełka, patyczki oraz kolorową bibułkę i położyła na stolikach.
– Do czego to będzie nam potrzebne? – zapytał Trampolinek.
– Zrobimy własny ogród zoologiczny – powiedziała pani – Zbudujemy alejki, ogrodzenia, wybiegi, zagrody, gniazda, domki i zamieszkają w nich ulepione przez nas zwierzęta.
– Ale wspaniały pomysł, hej hop!
Przedszkolaki natychmiast wzięły się do pracy A pani pomagała im we wszystkim i zadawała zagadki:
Jak nazwiemy takie zwierzę,
które trąbą wodę bierze
i polewa całe ciało –
wody trzeba więc niemało.
– Słoń, słoń! – wołały dzieci i już po chwili po wybiegu spacerowały plastelinowe słoniki i piły wodę ze strumyka.
Trampolinek poszukał zielonej plasteliny, podzielił ją na kawałki i zaczął wałkować.
– Trampolinku, słoń nie ma takiej długiej trąby – tłumaczyła przyjacielowi Ola.
– Masz rację, Olu, ale ja z tego wałeczka zrobię coś innego.
Pani od razu domyśliła się, co to będzie i powiedziała:
Groźnie syczy, pluje jadem,
bo jest niebezpiecznym gadem.
Zwinnie wije się jak lina –
lepiej z taką nie zaczynaj!
– Żmija, żmija! – rozległy się okrzyki, a potem syczenie, sss…, sss…
I Trampolinek ulepił długą żmiję. Szybko umieścił ją w terrarium, żeby nie uciekła.
A pani zadała kolejną zagadkę:
Zjada mięso z apetytem
i potrząsa grzywą przy tym.
Królem zwierząt jest na świecie,
ale o tym dobrze wiecie.
Oczywiście, dzieci dobrze wiedziały, że chodzi o lwa. A kiedy zoo było już gotowe i zamieszkało w nim oprócz słoni, lwów i żmij jeszcze mnóstwo innych zwierząt, pani zaproponowała wesołą zabawę.
Wymyśliła, żeby przedszkolaki naśladowały zwierzęta. I proszę bardzo: skakały jak kangury, wyciągały szyje jak żyrafy, skradały się jak tygrysy, pohukiwały jak sowy, a nawet trąbiły jak słonie.
To był naprawdę udany dzień, chociaż za oknem wciąż padał deszcz.

2. Rozmowa na temat treści opowiadania: Jak wygląda ogród zoologiczny?, O jakich zwierzętach była mowa? Jakie inne zwierzęta można tam spotkać? Jak trzeba zachowywać się w zoo?
3. Rysowanie kredkami dowolnego zwierzątka.

Wycieczka po zoo
https://www.youtube.com/watch?v=CyGu48oYe5o
piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Zoo.
Pomoce: obrazki ze zwierzętami, duży arkusz brystolu, flamaster, podkładki, plastelina, KA.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie dzieci z tematem i oglądanie zwierząt na obrazkach.
2. Wykonanie pracy.
3. Umieszczenie zwierząt na dużym brystolu. Obrysowanie flamastrem zwierząt – wybiegi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz