niedziela, 24 maja 2020

Propozycje zadań dla dzieci z Punktu Przedszkolnego w dniach 25.05-29.05:

Temat tygodnia: „Zabawy z mamą i tatą”

1. Zabawa słowna „Lubię z moją rodziną...”. Dzieci starają się dokończyć zdanie wypowiedziane przez rodzica: Lubię z moją rodziną....(np. jeździć na wycieczki, grać w piłkę, jeść obiad, gotować).

2. Rodzic czyta wiersz Urszuli Piotrowskiej:
W słoneczny majowy poranek
Na festyn rodzinny do parku
Idziemy z koszykiem kanapek:
Ja, siostra, mamusia i tatuś.

Oj, może zakręcić się w głowie,
Bo mnóstwo atrakcji wokoło,
Tu wata cukrowa, tam lody,
Orkiestra przygrywa wesoło.

Na udział w konkursie tanecznym
Rodziców namawiać nie muszę,
Już skaczą po scenie jak żabki,
Aż boli ze śmiechu mnie brzuszek.

Do biegów zgłosiła się siostra
I pędzi po medal jak strzała.
Nie lubię się chwalić, lecz powiem,
Że siostra wyścigi wygrała.

A ja łowię rybki w basenie,
Nie szkodzi, że sztuczne, z plastiku.
Naprawdę, bez żadnej pomocy,
Mam jeden z najlepszych wyników.

Wracamy do domu z dyplomem
Dla bardzo aktywnej rodziny,
Pójdziemy na pewno gdzieś znowu,
Bo razem się dobrze bawimy.

Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania:
- Co to jest festyn?
- Co na festynie robili wszyscy członkowie rodziny?
- Dlaczego miło jest wspólnie się bawić i spędzać czas?

3. Zabawa ruchowa „Kwiaty do wazonu”. Dzieci poruszają się swobodnie po pomieszczeniu w takt dowolnej muzyki i naśladują zbieranie kwiatów. Na przerwę w muzyce wracają do domu - na umówione miejsce w pomieszczeniu.

4. Ćwiczenie oddechowe „Herbatka dla mamy i taty”. Dzieci studzą herbatę dmuchając do kubeczka. Zwrócenie uwagi na wdech i wydech. Wzmacnianie przepony.

5. Ćwiczenia artykulacyjne „Minki dla rodziców”. Rodzic proponuje wykonanie różnych min w zależności od nastroju, np. wesołej - szeroki uśmiech; smutnej - podkówka z warg; obrażonej - wargi nadęte; zdenerwowanej - wargi wąskie, zaciśnięte. Wzmacnianie mięśni narządów mowy.

6. Zabawa „Świąteczne ciasto”. Dzieci siedzą na dywanie i mają przed sobą woreczki gimnastyczne, które ugniatają, jakby wyrabiały ciasto. Starają się wykonywać rytmiczne ruchy zgodne z rytmem wyklaskiwanym przez rodzica. Rozwijanie wrażliwości dotykowej oraz koordynacji słuchowo - ruchowej.

7. Ćwiczenie percepcji wzrokowej „Mama ukryła...”. Dzieci siedzą na dywanie. Rodzic pokazuje im tacę z przedmiotami codziennego użytku (talerz, łyżka, kubek, widelec itp.) i prosi, aby dokładnie im się przyjrzały. Przykrywa tacę materiałem i chowa jeden z przedmiotów. Następnie podnosi materiał i prosi dzieci o odgadnięcie, czego brakuje. Ćwiczenie spostrzegawczości.

8. Wspólne wycinanie pasków z wycinanki w różnych kolorach. 

Następnie rodzic siada z dziećmi na dywanie i wysypuje przed nimi wycięte wcześniej paski:
- nazywanie kolorów;
- „Gdzie jest ten kolor?” Na hasło np. żółty dzieci szukają w pomieszczeniu przedmiotów w tym kolorze;
- zabawa rytmizująca „Kolorowe szlaczki”. Układanie z pasków powtarzających się wzorów;
- zabawa „Prawa-lewa”. Dziecko ma przed sobą paski i wykonuje polecenia rodzica, np. Weź do prawej ręki pasek czerwony. Weź do lewej ręki pasek zielony. Itp. 
- zabawa „Laurka dla mamy i taty”. Układanie kompozycji z pasków według własnego pomysłu i przyklejenie jej do kartki A3/praca 3D. Wręczenie pracy rodzicom wraz z mocą całusów i uścisków. Oto kilka przykładów:




9. Wspólne wykonanie sałatki owocowej:
- oglądanie owoców na obrazkach i nazywanie ich, rozmowa na temat kraju pochodzenia owoców




- następnie rodzic zaprasza do wielozmysłowego poznawania owoców poprzez: węch, wzrok, dotyk, smak
- wykonanie sałatki: obieranie owoców, krojenie, wrzucanie do miseczki, mieszanie
- wspólna degustacja. SMACZNEGO!

10. Wysłuchanie znanej dzieciom piosenki w języku angielskim: 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz