Temat tygodnia: „Wycieczka do ZOO”
1. Oglądanie albumów przedstawiających zwierzęta egzotyczne. Swobodne wypowiadanie się dzieci na temat zdjęć. Budzenie zainteresowania światem przyrody.
Ile widzisz zwierząt na obrazku? Jak nazywają się te zwierzęta?
2. Bardzo zachęcam do wykonania ćwiczeń ruchowych prowadzonych przez fizjoterapeutę:
3. Wysłuchanie tekstu piosenki Urszuli Piotrowskiej:
A kto zamieszkał w zoo?
Czy Was ciekawi to?
Opowiem wszystko Wam,
Bo się wybieram tam.
Dzień dobry, panie lwie,
Czy pan mnie pożreć chce?
Pan grzywę bujną ma
I ryczy głośno łaaaaaa......
Spogląda krzywo wąż
I syczy, syczy wciąż,
I wije, wije się.
Pogłaskać go? O, nie!
A trąbą macha słoń.
Czy mogę dać mu dłoń?
Zatrąbił tru-tu-tu,
Więc brawo biję mu.
Do domu wracać czas,
Lecz przyjdę tu nie raz.
Rozmowa inspirowana tekstem piosenki. Przykładowe pytania:
- Jakie zwierzęta mieszkają w zoo?
- Co to jest zoo?
- Jak należy zachowywać się w zoo?
- Dlaczego nie wolno karmić i drażnić zwierząt?
- Dlaczego zakłada się ogrody zoologiczne?
4. Karta pracy - obrysowywanie szablonu zwierzęcia egzotycznego. Dzieci przykładają szablon z wyciętym okienkiem w kształcie zwierzęcia egzotycznego do kartki i obrysowują kształt wzdłuż krawędzi wewnętrznej. Ćwiczenie płynnych, rytmicznych, ciągłych ruchów ręki. Powstały obrazek można pokolorować.
5. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy? - osoby w parze przyjmują pozycję przysiadu naprzeciwko siebie i dotykają się otwartymi dłońmi. Na sygnał każda z osób próbuje odepchnąć przeciwnika tak, by stracił równowagę i usiadł na podłodze:
6. Zabawa ruchowa „Król lew na polowaniu”. Rodzic/rodzeństwo odgrywa rolę lwa, a dziecko rolę antylopy. Dziecko-antylopa porusza się w różnych kierunkach. Na hasło lew zastyga w bezruchu, a rodzic-lew wychodzi na łowy. Może jednak upolować tylko to zwierzę, które się poruszy.
7. Zabawa „Dokończ zdanie: Lubię zwierzęta, bo......”. Wykorzystanie metody twórczego myślenia.
8. Kilka ćwiczeń logopedycznych:
„Zaczarowane zwierzątka”– mama czarodziejka zamienia dzieci w różne zwierzątka:
· otwieramy szeroko buzię – krokodyl,
· otwieramy szeroko buzię i wykrzykujemy „łaaa”- lew,
· mruczymy „mmm”, usta są zamknięte, wargi są zbliżone, możemy się wspomóc zaciskając piąstki – misie
· wywijamy wargi – małpka.
9. Propozycje prac plastycznych:
- zamalowanie kartki farbami w kolorze żółtym, pomarańczowym i czerwonym, następnie naklejenie szablonów zwierząt
- wyklejenie konturów zwierząt bibułką/kawałkami wycinanki/plasteliną
10. English time! Zabawa w języku angielskim - dzieci naśladują ruchy i próbują śpiewać:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz