wtorek, 16 listopada 2021

Punkt Przedszkolny 

Temat dnia: Zabawa z kleksem.

I. Gimnastyka poranna.

II. Wysłuchanie wiersza Beaty Krysiak „Kleks”.

"Kleks"

Mieszkałem długo na dnie butelki.

Mój świat w niej był naprawdę niewielki.

Zosia butelkę raz odkręciła

i całe życie me odmieniła.

Na białą kartkę wprost wypłynąłem.

Nowe zadania szybko podjąłem.

Zosia dmuchała, ja się zmieniałem.

Kleks… takie imię od niej dostałem.

Lekkie dmuchnięcie – byłem kreseczką,

mocniejsze w środek – to już gwiazdeczką.

Zosia dmuchała, ja się zmieniałem.

Prawdziwą radość z zabawy miałem.

Raz byłem piłką, raz samolotem.

Bywałem ptakiem, kwiatkiem i kotem.

Zosia dmuchała, ja się zmieniałem.

Bardzo ją lubię, więc się starałem.

Kiedy już prac swych dużo stworzyła,

to mnie w butelce znów zakręciła.

– Nie martw się, Kleksie – rzekła te słowa.

– Jutro będziemy się bawić od nowa.


        Rozmowa na temat treści wiersza. Zapoznanie dziecka z właściwościami tuszu i jego rodzajami (tusz do rzęs, tusz do drukarek, tusz do zajęć plastycznych: rysowania i stemplowania). Demonstrując na kartce papieru, wyjaśniamy dziecku, czym jest kleks :) można skorzystać z filmiku: 

III. "Kleks"- praca plastyczna.

Potrzebne będą: kolorowy tusz (lub rozcieńczona farbka, czy zabarwiona bibułą woda), słomki, brystol A4.

Zapoznanie dziecka z nową techniką plastyczną: fumage – (wym. fimaż) tworzenie obrazka za pomocą rozdmuchiwania plamy (kleksa) tuszu lub farby. Dziecko może rozdmuchiwać tusz za pomocą słomki lub bez niej. (Dobrze jest wcześniej zabezpieczyć ubranka dziecka i stolik).
Kilka przykładów prac wykonanych tą techniką:







Po wykonaniu pracy zachęcam dzieci do prezentacji swoich obrazków w domu oraz wysłania zdjęcia do mnie :)

IV. Dla chętnych zajęcia gimnastyczne na wyższym poziomie :)


KĄCIK INSPIRACJI DLA RODZICA/ OPIEKUNA:- pomysły na jesienne zabawy na świeżym powietrzu 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz