środa, 24 czerwca 2020

ZERÓWKA Wakacyjne podróże

Wykonanie ćwiczenia 1 w KP5, s. 74 rysowanie odbicia w lustrze wody, ćwiczenie spostrzegawczości
Przebieg zajęć:
1. N. recytuje wiersz Maciejki Mazan Na wakacje!.
Na wakacje!
Dokąd jedziesz na wakacje?
W góry lub nad morze
Dokąd jeszcze można jechać?
Kto powiedzieć może?
Można jechać na wycieczkę
i spać pod namiotem,
po jeziorze pływać łódką
albo wodolotem
Można w lesie sobie zbierać
jagody i grzyby,
można sobie – gdy ktoś lubi –
łowić w rzece ryby
A gdy ktoś jest bardzo dzielny
– bo są takie zuchy –
może zwiedzać stare zamki,
w których straszą duchy!
Maciejka Mazan
2. Rozmowa na temat treści wiersza: O czym opowiada wiersz? Gdzie można się wybrać w czasie wakacji? Co można robić? Jakie są wasze wspomnienia z wakacji?.
3. Prezentujemy dzieciom mapy Polski: fizyczną i konturową, prosimy o zaznaczenie morza (napis Bałtyk), następnie zadajemy pytanie, jakie dzieci znają inne regiony Polski, gdzie często Polacy wyjeżdżają wakacje. Góry (umieszczenie napisu), opowiadanie jak wygląda krajobraz górski (pokazanie ilustracji krajobrazu górskiego), co można robić na wakacjach w górach. Mazury – podobnie jak omawiając góry dzieci podają charakterystyczne cechy krajobrazu mazurskiego. U babci na wsi – można wybrać dowolną wieś na mapie Polski, pokazać ilustrację, np. wiejskiego podwórka, pól, lasów itp. W mieście – np. Warszawa – pokazać zabytki, miejski park, basen itp. Do każdego opisywanego regionu dzieci określają położenie na mapie, używając pojęć: północ, południe, wschód, zachód.
4. Opowieść ruchowa „Wakacyjna wyprawa”.  Słuchajcie, teraz wybierzemy się na wyprawę, będziemy w kilku regionach Polski i będą czekały tam na nas różne zadania. Najpierw musimy spakować plecak (dzieci ruchem ilustrują tę czynność). Teraz zakładamy go na plecy i wyruszamy, najpierw pójdziemy pieszo…  opowiadamy o dalszej wyprawie, a dzieci starają się zilustrować ją ruchem i gestem.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Wakacyjne wyprawy Trampolinka – książeczka.

Pomoce: kartki, kredki, nożyczki, klej, dziurkacz, wstążeczki, KP5.
Przebieg zajęć:
1. Wycinanie tekstów z KP5, s. 75 i przyklejanie ich na osobnych kartkach.
2. Odczytanie tekstów przyklejonych na kartkach papieru.
3. Tworzenie rysunków do tekstów według własnych pomysłów.
4. Łączenie rysunków w książeczkę – robienie dziurek, przeplatanie i zawiązanie wstążeczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz