piątek, 19 czerwca 2020

ZERÓWKA Rysuj ze mną

Mój rysunek
Najpierw narysuję słońce
razem z promykami
Tłem dla słońca będzie niebo
z białymi chmurkami
W dole będzie rosła trawa,
na trawniku – drzewa
A na drzewie narysuję
ptaszka, który śpiewa!
Będzie jeszcze klomb z kwiatkami
i piesek wesoły
oraz dzieci, co się spieszą,
bo biegną do szkoły!
Maciejka Mazan
2. Spróbujcie wymienić wszystko to, o czym wspomina w wierszu poetka.
3. Czytamy wiersz powtórnie i prosi, by dzieci narysowały to, co udało im się zapamiętać – próba zilustrowania wysłuchanego wiersza, słuchanie ze zrozumieniem.
4. „Czego brakuje?”– porównanie rysunków dzieci, kto i w którym miejscu narysował poszczególne elementy, odwoływanie się do tekstu wiersza, zaznaczanie szczegółów różniących rysunki.
5.Wykonanie ćwiczenia 1 w KP5, s. 58 – umieszczanie nalepek na ilustracji zgodnie z instrukcją, liczenie i nazywanie owadów.
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczno-konstrukcyjne.
Temat: Kolorowy kwiat – przycisk do papieru.

Pomoce: pojemnik z kamieniami (najlepiej dość płaskimi), farby plakatowe, kolorowy karton, klej, nożyczki, pędzle.
Przebieg zajęć:
 Omówienie poszczególnych etapów pracy plastycznej. Wybieranie po jednym kamyku dla każdego  dziecka. Malowanie kamienia na wybrany kolor. Po wyschnięciu farby malowanie na kamyku oczu, buzi itp. Układanie kamieni na kartonie i narysowanie dookoła nich płatków kwiatka i wycięcie go z kartonu. Naklejenie kamienia w środku kwiatka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz