Przebieg zajęć:
1. Słuchanie wiersza Maciejki Mazan Łąka.
Łąka
My mieszkamy w blokach, wieżowcach lub domkach,
a gdzie mieszka motyl, żabka i biedronka?
Sypiają na kwiatkach, albo pod listkami,
bawią się pomiędzy trawą i drzewami,
albo wygrzewają się w promieniach słonka
Czy już wiesz, dlaczego? Bo ich dom to łąka!
Maciejka Mazan
2. Rozmowa inspirowana wierszem: Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące? Jakie dźwięki możemy tam usłyszeć? Co możemy zobaczyć na łące? Jak pachnie łąka? O jakiej porze dnia najlepiej wybrać się na łąkę?.
3. Zaprezentowanie dzieciom ilustracji przedstawiających owady i inne zwierzęta występujące na łące – nazywanie ich.
4. Jaki to kwiat? – praca z obrazkiem.
5. Zabawa ruchowa „Spacer po łące”. Dzieci poruszają się po sali, naśladując owady i zwierzęta, które można spotkać na łące, np.: szybko poruszają się drobnymi kroczkami jak mrówki, bzyczą jak pszczółki, lekko machają rękami, naśladując latające motyle, chodzą wolno jak ślimaki, skaczą jak żabki.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Wiosna na łące.
Przebieg:
1. Oglądanie ilustracji przedstawiających wiosenną łąkę – swobodne wypowiedzi, zwracanie uwagi na szczegóły.
2. Zaplanowanie i wykonanie pracy – łączenie różnych materiałów plastycznych, tworzenie tła do ilustracji – malowanie, wycinanie kwiatów, klejenie z krepiny paseczków, nalepianie elementów z plasteliny.
3. Praca łąka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz