niedziela, 31 maja 2020

ZERÓWKA Dzieci mają swoje prawa. Dzień Dziecka

Przebieg zajęć:
1. Słuchanie wiersza Maciejki Mazan "Marzenia".

Tam, gdzie wieczne śniegi
i gdzie słońce świeci,
w górach i nad morzem –
wszędzie żyją dzieci.
Te mieszkają w igloo,
inne pod palmami,
lubią czytać książki,
bawić się lalkami,
ale w każdym kraju,
jak wielka jest Ziemia,
wszystkie dzieci mają
te same marzenia.
Żeby się nie martwić
i żeby się nie bać,
żeby tylko deszczyk
lub śnieg padał z nieba,
by do domu wrócić,
gdy się wyszło rano
i by w domu na nich
czekał tata z mamą.
Maciejka Mazan

2. Rozmowa z dziećmi na temat wiersza: O kim opowiada wiersz? Jakie dzieci na całym świecie mają pragnienia? Czy one są podobne, czy różne? Czy wy macie jakieś marzenia (pragnienia)? Jakie?
3. Rozmowa z wykorzystaniem obrazków KP5, s. 42 – Co to są prawa?, Kto ma swoje prawa?, Czy potrzebne są prawa dla dzieci, jakie? Wyjaśniamy, że „Dzień Dziecka” to szczególne święto przypominające wszystkim dorosłym o prawach dzieci, o tym, że każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka. Dzieci mają prawo być szczęśliwe, mają prawo wychowywać się w rodzinie, bawić się i czuć się bezpiecznie oraz, że wszystkie prawa dzieci zostały spisane w dokumencie zwanym Konwencją Praw Dziecka.
Piosenka o prawach dziecka https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc
Piosenka "Każdy jest inny" https://www.youtube.com/watch?v=UrBmQBMnayE

Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Narysuję swoje marzenia.

Pomoce: kartki A4, kredki.
Przebieg zajęć:
1. Omówienie tematu pracy i sposobu wykonania.
2. Zwrócenie uwagi na wykorzystanie całej powierzchni kartki.
  Coś dla rodziców https://www.youtube.com/watch?v=qKPJX3nV3gU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz