Temat tygodnia: „Co w trawie piszczy?”
1. Zabawa ortofoniczna „Wiaterek i wicher”. Dzieci siedzą na dywanie, na hasło: Szumi wiatr naśladują odgłosy wiatru powtarzając: sz sz sz sz sz. Najpierw lekki wiaterek (dzieci szumią cicho i delikatnie), następnie wichura (głośno i mocno). Powtarzamy na zmianę kilka razy.
2. Wysłuchanie tekstu Urszuli Piotrowskiej:
Lubię leżeć na trawie,
Tutaj jest tak ciekawie.
Przyleciała biedronka,
Wita inne stworzonka.
Motyl siada na ziołach,
Obok kręci się pszczoła,
Nie ma czasu na plotki,
Produkuje miód słodki.
Nie uwierzysz kolego,
Idą mrówki gęsiego,
Każda niesie zapasy
Do mrowiska pod lasem.
Skacze, hop! Polny konik,
Woła, by za min gonić.
Wolę leżeć na trawie,
Tutaj jest tak ciekawie.
Rozmowa na temat tekstu. Przykładowe pytania:
- Jakie zwierzęta można zobaczyć w trawie?
- Czy lubisz patrzeć na zwierzęta łąkowe?
- Gdzie najchętniej to robisz?
- Jakie jest Twoje ulubione zwierzę? Dlaczego?
3. „Ułóż obrazek” - zadaniem dziecka jest ułożenie w całość pociętego na kawałki wybranego obrazka zwierzęcia łąkowego. Następnie naklejamy obrazek na czystą kartkę i kolorujemy, dorysowujemy tło (niebo, słońce, trawę, kwiaty) i inne zwierzęta. Zwierzęta do wyboru:
4. Ćwiczenia oddechowe „Co pachnie na łące?” Dzieci wyobrażają sobie łąkę i wąchają jej zapachy, wykonując powolny wdech nosem i powolny wydech ustami. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. Regulowanie wdechu i wydechu.
5. Bajka edukacyjna „Wędrówki Skrzata Borówki - na łące”:
Pytanie do bajki:
- Jakie zwierzęta, poza owadami, mieszkają na łące?
6. Zabawa ruchowa „Rowerek”. Wybieramy się rowerem na łąkę. Dziecko kładzie się na dywanie i pedałuje nogami w powietrzu - raz szybciej, raz wolniej:
7. Zabawa w rysowanie paluszkiem po plecach. Dziecko siada na dywanie, za nim rodzic. Rysuje palcem na plecach dziecka zwierzę łąkowe. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co narysował rodzic. Następnie zamiana ról.
8. Zabawa paluszkowa „Biedronka”:
9. Wiosenne ćwiczenia narządów artykulacyjnych:
10. Praca plastyczna: „Wiosenna łąka”. Propozycja wykonania metodą stemplowania (patyczkiem higienicznym, widelcem, dłońmi) lub inną dowolną techniką:
11. Spacer po łące (w miarę możliwości) i obserwacja zwierząt tam mieszkających. Słuchanie odgłosów, oglądanie zwierząt z bliska (np. za pomocą lupy). Po skończonym spacerze rozmowa z rodzicem na temat przeżytych wrażeń.
12. Piosenka po angielsku do posłuchania:
Po wysłuchaniu - dziecko po polsku opowiada historię konika polnego.
- Kto okazał się mądrzejszy: mrówki czy konik polny?
- Czy warto być pracowitym?
Słówko do zapamiętania: GRASSHOPPER
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz